ניתוח אף בגלל סינוסיטיס

תוכן העניינים

ניתוח אף בגלל סינוסיטיס – באופן כללי מדובר בניתוח שמטרתו לפתוח את פתחי האוויר. עצם הגולגולת, כמו בציורים המפחידים, יש בה פתחים דרכם היא מקבלת אוורור מלא. ולמה יש צורך לאוורר אותה? כי דרכה זורם אויר ודרכה יוצאת גם פסולת מן הגוף. הליחה המצטברת כתוצאה מפיח, מעישון ומרעלים שנכנסו עם האוויר, אמורה להתנקז אל הפתחים ולצאת דרך האף. זוהי משמעותה של הנזלת, רעלים שמצטברים לליחה וניקוז שלה החוצה דרך האף.

האף מחולק לשניים לכל אורכו. כמו בכל הגוף, גם לאף יש חלוקה סימטרית לאורכו, מן הנחיריים ועד לעצם המחברת אותו אל הגולגולת. המחיצה הזו צריכה להיות ישרה וכשהיא ישרה אזי הניקוז הוא חופשי אבל, לפעמים, בעיקר בגלל מכה, המחיצה מתעקמת והליחה לא יוצאת החוצה. או אז היא מצטברת במערות האף ובמצח וגורמת לדלקת שהיא הסינוסיטיס המפורסם. כאבי ראש, כאבים במצח, רגישות גבוהה מעל הגבות וסיוט אחד גדול.

ניתוח אף בגלל סינוסיטיס

בסינוסיטיס אפשר לטפל גם באמצעות תרופות שמרככות את הליחה ועוזרות לה לצאת אבל, כשהמחלה חוזרת על עצמה אז נבדקת מחיצת האף ובמקרה שהיא עקומה, מומלץ לעתים ליישר אותה באמצעות ניתוחי אף. הניתוח מבוצע דרך הנחיריים ואינו מסובך מעיקרו. ניתוח אף וסינוסיטיס הם נפוצים למדי ולפעמים כמובן מנצלים את הניתוח גם כדי לבצע שיקום פלסטי או שינוי במראה האף.

בניתוח מחדירים מן טלסקופ אל תוך האף והוא מעביר את תמונת האף באמצעות סיבים אופטיים, כך שהניתוח נראה על גבי מסך. ניתוח אף בגלל סינוסיטיס מוגדר כניתוח זעיר פולשני, כלומר, שלא מדובר בחיתוך של שכבות אל תוך הגוף אלא בפולשנות מוגבלת. לכן, אגב, אפשר לעשות אותו גם בהרדמה מקומית. עדיין, טוב לבחור בהרדמה כללית כיוון שמכשיר בתוך האף ורופאים מעל הראש, עם צלילים של ניסור וקידוח הם לא בדיוק ההגדרה למצב נעים ואפשר לבצע הרדמה כללית או לפחות לקבל טשטוש רציני.

אחרי הניתוח יש להימנע ממגע עם מזהמים ועם מים זורמים. לכן אסור לשחות בברכה או בים, יש להימנע מחשיפה לרוח, לאבק ואפילו לשמש. מנוחה בתוך הבית תהיה דרך טובה להחלמה.

ניתוח אף בגלל סינוסיטיס הוא פתרון טוב לריפוי המחלה אבל הוא פתרון אחרון כי לפני כן, עדיף לפתור אותה באמצעות הרגלים של ניקוז הליחה, שתייה מרובה שתרכך אותה והשגחה על מניעת הצטברות שלה בראש.

ניתוח אף – ניקוי ראש

לנקות את הראש זה משהו שהנזלת יודעת לעשות מצוין בתנאי שהיא מלווה במשמעת עצמית ושתייה מרובה. יחד עם זאת, כשמחיצת האף עקומה או כשהפוליפים גדולים מדי, עדיף ניתוח אף כדי להירפא מן הסינוסיטיס אחת ולתמיד. הניתוח מבוצע בגלל הסינוסיטיס אבל אחריו, תזכו, כאמור, לניקוי ראש. ניתוח אף וסינוסיטיס הם סימפטומים של החיים באוויר שאינו נקי כשהפתרון בא במקום מניעה.

ואם את/ה עדיין מתלבט/ת, או סתם מבולבל/ת, תנו לנו לעזור לך! מלא/י את פרטיך בטופס ונציג יצור עמך קשר בהקדם ויציע לך את מגוון המומחים לניתוח אף, וכמובן תקבלו הצעות מחיר מפתיעות.

להצעת מחיר ומידע נוסף השאירו פרטים
השירות ללא עלות וללא התחייבות!
לקבלת הצעת מחיר או לפרטים נוספים
דילוג לתוכן