למרות שניתוח אף נחשב להליך שכיח, אם לא אחד השכיחים ביותר, עדיין ישנם אנשים רבים אשר מתלבטים באם לבצע אותו. חששות כמו האם האף החדש יתאים לי לפנים, או פחד מהסיכונים האפשריים או הנלווים לניתוח תחת הרדמה צפים ועולים מטבע הדברים. לכן כדי להקל ולו במעט על ההתלבטות בנושא, ריכזנו עבורכם מגוון של שאלות נפוצות יחד עם התשובות עליהן. דף ניתוח אף שאלות ותשובות הנו ריכוז של שאלות שענו עליהם מנתחי אף פופולריים. מידע זה מועבר לגולשים לעשרת הידע הכללי שלהם ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי בטרם הליך כירורגי כל שהוא.

 

כשמדובר בהליך ניתוח אף שאלות ותשובות נפוצות הנן:

  1. מהו ניתוח אף?

לאף ישנו חלק חשוב ומרכזי במבנה הפנים והוא הדבר הראשון עליו מביטים. ישנם אנשים ולהם אף גדול, פחוס, עקום, גבנוני, נשרי או אף בעל נחיריים רחבות או צרות, מה שמשווה חוסר פרופורציות למראה הפנים. בעזרת ניתוח אף ניתן לעדן את האף ולהתאימו לפרופורציות של הפנים ובכך להוביל למראה אסתטי וטבעי.

 

  1. למי מתאים ניתוח אף?

על פי רוב אנשים אשר פונים לבצע ניתוח אף עושים זאת בשל מבנה אף שאינו אסתטי או אינו תואם את פרופורציות הפנים שלהם. אחרים מבצעים ניתוח אף בשל בעיות נשימה עקב מבנה האף הקיים כמו למשל מחיצה עקומה או תעלות אף מעוותות.

 

  1. מאיזה גיל ניתן לעבור ניתוח אף?

ניתן לעבור ניתוח אף החל מגיל 16, לאחר שהאף סיים את גדילתו והגיע לצורתו הסופית. יש לציין כי ככל שגדלים, האף הופך לפחות אלסטי מה שמקשה על פיסולו בעת הניתוח, לעומת זאת לעתים מטופלים צעירים לא יהיו בשלים לכך נפשית.

 

  1. כיצד יש להתכונן לניתוח?

טרם הניתוח יש לפנות לרופא על מנת לוודא מידת התאמה, לבצע בדיקות, לבחון היסטוריה רפואית ולתאם ציפיות. כמו כן יש להפסיק לעשן כ – 8 שבועות לפני הניתוח ולהפסיק ליטול תרופות אשר מקשות על קרישת הדם בתיאום עם הרופא המטפל.

 

  1. מתי ניתן לחזור לשגרה לאחר הניתוח?

ניתוח אף דורש תקופת החלמה של שבועיים לכל הפחות לאחריה ניתן לחזור לשגרה בסיסית בהמלצת הרופא.

 

  1. כמה זמן אחרי הניתוח יראו את התוצאה הסופית?

יש לקחת בחשבון כי עד שהאף יתגבש לצורתו הסופית לאחר הניתוח יעבור זמן מה. לאחר שבועיים על פי רוב הרופא יוריד את הגבס מהאף, לאחר שלושה שבועות תרד הנפיחות והאדמומיות שלאחר הניתוח ולאחר מספר חודשים ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית.

 

  1. האם ניתן לשלב בין ניתוח רפואי לבין ניתוח אף קוסמטי?

כן. ניתן לשלב בין ניתוח אף קוסמטי לניתוח רפואי ולהפך: לבצע תיקונים קוסמטיים בעת ניתוח רפואי.

 

  1. מהם הסיכונים והסיבוכים האפשריים?

נפיחות, שטפי דם, אסימטריה, זיהום, הצטלקות, כאבים והפרעות נשימה הם חלק מתופעות הלוואי האפשרויות והסיכונים אשר עלולים להתרחש כתוצאה מניתוח אף. עם זאת על ידי פנייה לרופא מקצועי ולו ניסיון רב בתחום סיכונים אלו יהיו מינימליים.

 

  1. האם לאחר הניתוח יישארו צלקות?

בסוגים מסוימים של ניתוחים כמו למשל ניתוח הקטנת נחיריים או הצרת אף יתכנו צלקות בפנים האף. עם זאת על פי רוב צלקות אלו מיטשטשות עם הזמן.

 

  1. האם ניתוח אף מבוצע תחת הרדמה מלאה או חלקית?

ניתן לבצע ניתוח אף בהרדמה חלקית אולם יש לקחת בחשבון כי מטופל ערני עלול לזוז באי נוחות מה שיכול להקשות על עבודתו של המנתח. לכן ההמלצה היא לעבור את הניתוח בהרדמה מלאה.

 

  1. איך אפשר לדעת שהאף יתאים למבנה הפנים?

בעת הפגישה הראשונית עם הרופא המנתח מבצעים תיאום ציפיות בו אתם משתפים את הרופא באף החלומות והוא נותן את המלצתו, כאשר בסופו של דבר על שני הצדדים להגיע להסכמה. ישנן מרפאות אשר מבצעות הדמיות ובעזרתן ניתן לדמות את התוצאה.
אם אינכם מתלבטים או עדיין לא בטוחים באשר לביצוע ניתוח אף שאלות ותשובות ניתן להפנות לכל אחת מהמרפאות המובילות בתחום. השאירו פרטיכם, ונציגנו יצרו עמכם קשר להמשך לתיאום ציפיות ושירות השוואת מחירים יעיל ומהיר.