ניתוח אף החלמה

תוכן העניינים

ניתוח אף החלמה – ניתוח אף הנו ניתוח קוסמטי אך הוא בעצם הליך כירורגי לכל דבר. לכן, כאשר מדובר על ניתוח אף החלמה היא שלב מאד קריטי ומלא בתופעות שונות בחודשים שאחרי הניתוח. אם אתם מתכננים לעבור ניתוח אף, חשוב לדעת גם על תקופת ההחלמה.

ניתוח אף החלמה

ראשית, חשוב להזכיר כי ניתוחי אף נחשבים להליכים בטוחים ופשוטים יחסית ולכן ברוב המקרים לא ייתכנו סיבוכים או תופעות לוואי חריגות. יחד עם זאת, כמו בכל החלמה, גם פה האף צריך זמן להחלים.

בתום הניתוח עצמו, אפכם יהיה נתון בסד וטמפונים בנחיריכם, אשר מטרתם לקבע את צורתו החדשה של האף ולספוג את הדם. את הטמפונים ניתן להסיר כעבור יומיים ואת הסד כעבור שבוע.

בימים הראשונים שלאחר ניתוח אף, ייתכנו קשיי נשימה בגלל הטמפונים והנפיחות באזור האף. הנפיחות המשמעותית יורדת כעבור שבוע שבועיים והשאר עד שנה מיום הניתוח.

ניתוח אף החלמה

לגבי כאבים הכרוכים בעת ניתוח אף החלמה: בדרך כלל לא קיימים כאבים חזקים (אם בכלל), ואם הם קיימים, אפשר להרגיע אותם באמצעות משככי כאבים פשוטים כמו אופטלגין, נורופן וכד'. במידת הצורך, יכול הכירורג לרשום לכם משככים חזקים יותר אך רק אחוז מועט מהמנותחים באמת זקוקים להם.

תופעות הלוואי אשר תיתכנה בתקופת החלמה לאחר ניתוח אף כוללות (אך לא חייבות להופיע): רגישות ונפיחות באזור האף, שינויים בקול, הפרשת נוזלים ותחושת גירוד. תופעות אלו חולפות כעבור מספר ימים או שבועות. שטפי דם סביב העיניים ודימום קל מהאף, גם הן תופעות ידועות הכרוכות בהחלמה לאחר הניתוח והן תחלופנה תוך כמה ימים.

טיפים נוספים לתקופת ההחלמה במאמר: טיפים להחלמה מניתוח אף

ניתוח אף החלמה – זמני הסתגלות וחזרה לשגרה

תקופת ההחלמה העיקרית היא בשבוע שלאחר ניתוח אף. כעבור שבוע, עם הורדת הסד, ניתן לחזור לפעילות גופנית רגילה אך להימנע מפעילות גופנית מאומצת. במשך שבועיים אין להיחשף באופן אינטנסיבי לשמש, אין להשתמש במשקפיים ואסור לקנח את האף. כעבור חודש חודשיים, כל אחד לפי קצב החלמתו, אפשר לשוב לשגרה רגילה לחלוטין, כולל פעילות גופנית אינטנסיבית.

תקופת החלמה מניתוח אף כוללת כמובן גם מעקב רפואי אצל הרופא המנתח, אשר בודק ובוחן את מצב האף ותהליך החלמתו. בדרך כלל הפגישות במסגרת מעקב זה מתבצעות, לאחר הורדת הסד, פעם בשלושה חודשים במהלך השנה הראשונה לניתוח.

החלמה מניתוח אף נחשבת בדרך כלל לקלה ומהירה, אך גם במקרה של ניתוח אף קיימים סיכונים ותופעות לוואי בלתי צפויות כמו דימום מוגבר, זיהום, חוסר תחושה באזור המנותח ופגיעה זמנית בחוש הריח. בדרך כלל כל אלו ניתנים לריפוי והם חולפים עם תום תקופת ההחלמה. לעתים נותרות צלקות שונות במקרים של ניתוחים מעט מסובכים יותר כמו ניתוח אף פתוח או הצרת נחיריים, אך לרוב מדובר בצלקות קטנות ונסתרות, אשר כמעט אינן מורגשות, ולעיתים אף דוהות ונעלמות עם הזמן.

החלמה מניתוח אף

לוקחת זמן ומלווה בתופעות לוואי שונות ומוכרות. יחד עם זאת מדובר בהחלמה יחסית קצרה, וחזרה לשגרה מהירה יחסית. חשוב לזכור כי לכל אחד קצב החלמה שונה ויש להתאזר בסבלנות עד להחלמה מלאה.
בכל אופן אתם יכולים לקרוא טיפים נוספים חיוניים על תקופת ההחלמה מהניתוח.
המשיכו לקרוא בנושא מחירי ניתוח אף במאמר – ניתוחי אף מחירים.

מאמרים נוספים באותו נושא:

כמה עולה ניתוח אף

ניתוחי אף

ניתוח אף דרך קופת החולים

ניתוח אף המלצות וחוות דעת

ואם את/ה עדיין מתלבט/ת, או סתם מבולבל/ת, תנו לנו לעזור לך! מלא/י את פרטיך בטופס ונציג יצור עמך קשר בהקדם ויציע לך את מגוון המומחים לניתוח אף, וכמובן תקבלו הצעות מחיר מפתיעות.

 

להצעת מחיר ומידע נוסף השאירו פרטים
השירות ללא עלות וללא התחייבות!
לקבלת הצעת מחיר או לפרטים נוספים
דילוג לתוכן