ניתוח אף ההחלמה ותופעות הלוואי השכיחות

תוכן העניינים

כל מה שצריך לדעת על ההחלמה ותופעות הלוואי

כשאתה או את מחליטים ללכת לניתוח אף יש הרבה מחשבות, פנטזיות ופחדים לגבי מה קורה אחרי ניתוח אף. ראינו אנשים שעברו ניתוח אף שמתהלכים עם גבס על האף ואנחנו מלאים שאלות. לכן, במאמר זה ניתן כמה הסברים כדי שתיגשו לניתוח עם ציפיות ראליות. ניתוח אף ההחלמה ותופעות הלוואי הם השלב של אחרי הניתוח שמתחיל מיד עם תום הניתוח שנמשך משעה עד שעתים בהרדמה מקומית עם טשטוש עמוק או בהרדמה מלאה. בדרך כלל אין צורך באשפוז אחרי ניתוח אף, אך מכיוון שהניתוח קשור לדרכי הנשימה מומלץ לאשפז ל-24 שעות אחרי ניתוח אף לצורך השגחה למקרה שיהיו סיבוכים נשימתיים לאחר הניתוח.

 

ניתוח אף ההחלמה ותופעות הלוואי

ההרגשה לאחר ניתוח אף היא כאילו האף סתום. אחת הסיבות היא טמפונים שמוכנסים לאף לצורך ספיגת נוזלים. במשך תקופה זו יהיה עליכם לנשום דרך הפה. לאחר הוצאת הטמפונים חלקכם יחושו הקלה מידית, ואחרים יצטרכו להמתין בסבלנות שהתחושה של אף סתום תעבור עם הזמן. כמו כן תגלו שאין לכם תחושה בקצה האף. מצב זה יחלוף תוך חודש אחד עד מספר חודשים וזה בין היתר תופעות הלוואי.

 

ניתוח אף ההחלמה ותופעות הלוואי – איך זה הולך להיראות ?

המטרה היא להשיג את התוצאה אשר לשמה הלכת לניתוח. בין אם זה הקטנת האף, הצרת אף רחב, יישור הגיבנת הבולטת על האף, עיצוב קצה האף, ואפילו הגדלת הזווית בין הפה לאף. אך לפני כן יהיה עליכם לעבור את השלב המוכר של אף מכוסה בגבס, עיניים נפוחות, נפיחות של האף, נפיחות של השפתיים, שטפי דם מסביב לעיניים שיתגברו אחרי 3 ימים מהניתוח ואפילו דימום מהאף, כל אלה הם בעיקר תופעות הלוואי השכיחות ואם בוצע ניתוח אף פתוח, שמבוצע בדרך כלל אחרי תאונה או פציעה תהיה לכם צלקת קטנה באזור הנחיריים. אך לרוב משתמשים בתפרים נספגים והם נעלמים מעצמם. גם לאחר הורדת הגבס, כשבוע לאחר הניתוח, האף לא ייראה סימטרי בתחילה כך שכדי ליהנות מהתוצאה היפה יהיה עליכם לעבור את שלב הביניים. רק לאחר שנה מתום הניתוח תוכלו לראות את התוצאה הסופית. במקרים מסוימים יהיה צורך בתיקון ניתוח אף, שהוא מסובך יותר לכן כדאי לבחור מנתח בעל ניסיון רב כדי שלא תיאלצו לעבור תיקון ולחוות את ניתוח אף ההחלמה ותופעות הלוואי שוב.

 

כללי עשה ואל תעשה

בתקופת ההחלמה מניתוח אף יש לשכב על הגב על כרית גבוהה או מספר כריות. יש ללכת בזהירות בלי קפיצות וריצה. יש לנקות את הפנים בזהירות. אי אפשר לקנח את האף או לשים טיפות אף. אם יש לכם נזלת התייעצו עם הרופא לגבי שימוש במי מלח, כמו אצל תינוקות. אסור לגעת באף ובוודאי שאסור לחטט באף. לא לצאת לשמש. אם אתם מרכיבים משקפיים, אסור להניח את גשר המשקפיים על האף כדי למנוע לחץ במשך חודש. השתמשו בעדשות או חפשו טריק להרכיב את המשקפיים בצורה אחרת. במשך חודשיים אסור להתאמן, להתאמץ ולהתכופף כלפי מטה. בקשו מהרופא הנחיות כיצד לנקות את הדם הקרוש שעלול להצטבר באף וההחלמה לאט לאט, כמה חודשים טובים וגמרנו.

מאמרים נוספים באותו נושא:

כמה עולה ניתוח אף

ניתוחי אף

ניתוח אף דרך קופת החולים

ניתוח אף המלצות וחוות דעת

 

תסריטים אפשריים של תוצאות שליליות בביקורת במהלך תקופת ההחלמה

התסריט הנפוץ ביותר במצב בו התגלה שוב פעם שינוי צורת מתווה האף שלכם הוא ביצוע ניתוח אף חוזר לתיקון המעוות. במקרים בהם התוצאה השלילית זניחה יותר וכוללת סימן צלקתי לא מחמיא יומלצו לכם משחות מיוחדות להסרת המפגע אשר דומות במתכונתן למשחות להסרת אקנה, פצעי בגרות או כתמים נוספים באזור הפנים.

בחירת המרפאה המטפלת

בחירתן צריכה להתבצע על סמך בדיקות מקיפות של פועלן, עדויות מלקוחות שעברו התאוששות מניתוח אף בהצלחה וללא קושי, ושהתוצאה של כל ניתוח הייתה לשביעות רצונו של הלקוח. כאמור, אצלנו הבחירה תהיה קשה שכן אנו מבצעים סינונים קפדניים למרפאות פלסטיות ובמיוחד כשמדובר על כירורגיית האף. לכן, כל מי שייצור עמכם קשר יהיה בטוח, אמין ויסודי בעבודתו.

ואם את/ה עדיין מתלבט/ת, או סתם מבולבל/ת, תנו לנו לעזור לך! מלא/י את פרטיך בטופס ונציג יצור עמך קשר בהקדם ויציע לך את מגוון המומחים לניתוח אף, וכמובן תקבלו הצעות מחיר מפתיעות.

להצעת מחיר ומידע נוסף השאירו פרטים
השירות ללא עלות וללא התחייבות!
לקבלת הצעת מחיר או לפרטים נוספים
דילוג לתוכן