ניתוח קונכיות האף – מתי מבצעים את הניתוח הזה?

תוכן העניינים

ניתוח קונכיות האף – לנשום מחדש.

האף וחלקיו אחראים להעביר אוויר פנימה אל הגוף ושהאוויר יהיה לח במידה מספקת, מחומם ובעיקר מסונן. לשם כך לא די במעבר האוויר בחלק האף הבולט ולכן יש לאף חלקים פנימיים שהם הקונכיות. ניתוח קונכיות האף הוא ניתוח אשר משנה את הקונכיות שהן רקמות עשירות בבלוטות להפרשת ריר ובכלי דם. המקום הזה חי מאד. הפרשת הריר שומרת על הבריאות הפנימית שלנו וכשאנחנו נושמים יותר מדי דברים לא נקיים יש הפרשה מוגברת ואנחנו מכירים אותה כנזלת.

הקונכיות עובדות כמו טורבינות. האוויר מסתובב, מתלחלח, עובר סינון ומתחמם. הרקמות הללו נמשכות מן האף אל מתחת לעצם הלחי והן די גדולות למען האמת. בינתיים, כל עוד הכל עובד אז הכל סבבה אבל, אם מצטברת יותר מדי ליחה שנועדה לסנן לכלוך אזי הקונכיות מתנפחות ואז כלום לא נכנס, לא אויר ולא לכלוך. במקרים האלה משתמשים בטיפות אף שמשפיעות על כיווץ של הבלוטות אבל כשטיפות האף לא מספיקות אזי אין ברירה אלא להקטין את הקונכיות באופן מלאכותי וזהו ניתוח קונכיות האף.

ניתוח קונכיות האף

מתי לגשת לניתוח של קונכיות האף?

כאמור, הניתוח הוא מעין תחנה אחרונה כיוון שלפניו ננסה טיפול תרופתי שירגיע את הבלוטות. חובבי הרפואה הטבעית יטענו כאן שיש לשנות קודם כל את איכות האוויר שאנו נושמים ומתוך כך לגרום להרגעה של הקונכיות אבל מי שומע להם ובדרך כלל המטופל ממשיך לנשום אויר לא נקי וממשיך להיחנק בנחת. או שלא בנחת. מכל מקום, המקרים בהם תרופות לא עזרו מופנים לניתוח של קונכיות האף.

הניתוח פשוט למדי. מדובר במספרי ברזל ובמכשיר של סיב אופטי. הניתוח נראה על גבי מסך והמספריים המיוחדות כורתות חלק מן הקונכיות. בדרך כלל הרופאים ממליצים לגרום רק לכריתה חלקית של הקונכיות כדי לשמור על מה שינקה את האוויר אבל הן לפעמים צומחות מחדש ולפעמים גם נוצרים גלדים באף, שיציקו לנשימה החדשה.

הקונכיות נמצאות בגוף בזוגות, שלושה זוגות במספר. שתי התחתונות הן גדולות יחסית והשלישית, שנמצאת כמעט מתחת לעין, היא הקטנה ביותר. הניתוח מתייחס אל השתיים התחתונות ולפעמים רק אל הזוג התחתון. כאמור, הניתוח של קונכיות האף אינו מסובך והוא גם די מוכר ברפואה המודרנית, כך שאחוזי ההצלחה שלו הם גבוהים למדי. לפעמים משלבים בו גם תיקון קוסמטי כזה או אחר באף עצמו.

בסיכומו של דבר, הקונכיות דואגות לסינון האוויר אבל כשיש יותר מדי סינון וכשיש יותר מדי רעלים אז מתפתחת דלקת במקום והקונכיות מתנפחות. או אז הן סותמות את מעברי האוויר והנשימה הופכת לקשה יותר. נכון הוא שעדיף היה להימנע מן הרעלים ולתת לקונכיות להירגע אבל פתרון כזה אינו אופנתי ואנחנו מעדיפים להתאים את האף אל החיים מאשר את החיים אל האף. ניתוח קונכיות האף מבוצע בשיטות שונות, בהתאם להמלצת הרופא.

ואם את/ה עדיין מתלבט/ת, או סתם מבולבל/ת, תנו לנו לעזור לך! מלא/י את פרטיך בטופס ונציג יצור עמך קשר בהקדם ויציע לך את מגוון המומחים לניתוח אף, וכמובן תקבלו הצעות מחיר מפתיעות.

להצעת מחיר ומידע נוסף השאירו פרטים
השירות ללא עלות וללא התחייבות!
לקבלת הצעת מחיר או לפרטים נוספים
דילוג לתוכן